Wat een fijn eindproduct! Frietenfestijn voor de hele school!
Link ophalen
Facebook
X
Pinterest
E-mail
Andere apps
Voila, het project zit erop! We zijn volledig uitgefriet! 😋
De beeldknapjes van deze week waren:
Aardappelveld schilderen met modder om daarna achtergond bij te maken met onszelf als boer/boerin!
De voorbereidingen voor ons eindproduct: een koksmuts maken.
Daarvoor versierden de kleuters een strook met wat ze zelf wilden.
Vlaggenlijnen werden gemaakt om de zaal wat aan te kleden.
Er werden vrije schilderijen gemaakt met waterverf.
We tekenden onze handomtrek en vulden die op met stifttekeningen.
Voor samenknap speelden we een aardappel jungle speed.
We zochten dezelfde kaartjes en namen zo snel mogelijk de aardappel in handen!
Of we speelden een herfstspel met het memoriseren van de kaarten.
REKENKNAP:
Patatjes uitknippen en van klein naar groot kleven.
Patatjes meten met paperclips.
Frietjes kleuren aan de hand van een getal/getalbeeld.
BEWEEGKNAP:
Patatjes en frietjes maken uit plasticine aan de hand van een kleikaart.
Een patatje van de ene kant naar de andere kant brengen zonder dat deze uit de dopjes valt. Dit was een leuke uitdaging.
TAALKNAP:
Het woord friet naleggen met patatjes.
Frietjes in frietbakje kleven en het woord friet vormen.
Volg de juiste weg met het patatje en leg die op het einde in het juiste bakje.
De klasoverschrijdende namiddagen met de volgende activiteiten:
vrij spel in de verschillende klassen.
Helaba, wakker worden!!! Naar de klas gaan is toch vermoeiend hé?
Just dance!
Yoga
Op woensdag spelletjes op de tafels!
We leerden lagoona spelen.
We konden ook wat puzzelen en spelen met de smartgames.
Dank je aan Noémie, Noa en Alegandro van L6 om mee te komen spelen!
Carmen deed ook weer enthousiast mee.
En ook de opa van Vosse kwam met ons spelletjes spelen.
Donderdag was er ook stoefkring, deze week waren Nellis en Anouk aan de beurt.
Goed gedaan!
Donderdag was de dag waar we zo naar uitkeken! Ons eindproduct: een groot frietfeest voor iedereen!
Eerst versierden we nog de frietbakjes.
Om 11u45 vulden we onze buikjes met heerlijke frieten en kipnuggets.
Nadat we zelf onze buikjes rond gegeten hadden, was het tijd om de lagere klassen eten te geven. Frietjes uitdelen, sausjes uitdelen, afruimen, we vonden het top!
Een speciale dankjewel aan alle ouders en Carmen die ons hebben geholpen tijdens dit project. Transport, materiaal, kleine extra's, frietjes, hulp, ...🙏
In het bijzonder de mama van Fenzis, waar we maar liefst 25 kg frietjes, frietzakjes en vorkjes van gekregen hebben. 😍
Wat hebben we genoten van dit project, eentje om niet snel te vergeten!
Vrijdag kwamen Iiona en Sem langs (6de lj) om een verhaal voor te lezen: het einde van de wereld.
Top gedaan!!
Om ons project volledig af te sluiten maakten we nog een eindevaluatie. Hierbij overlopen we activiteiten waar iedereen aan deelnam. Wat vonden we leuk, niet leuk en waarom?
Vrijdag luisterden de 3de kleuters naar het verhaal van geluksvogel Kagoe.
We letten op onze omgeving en staan stil bij wat we zien.
Vrijdagnamiddag was er Franse les: de fruitsoorten. Willen jullie even mee zingen?
We hadden nog een leuke afsluiter van de week, onze fluoparty. De kinderen hebben veel kunnen genieten, spelen, dansen. Wat was dit leuk! Geniet van de leuke fluofoto's.
En wat ons al heel de tijd opviel... strepen hier, daar, echt overal!
We gingen een gesprekje aan. Hoe komt het dat jullie strepen tekenen? Mo, die heeft streepjeskledij aan, zijn de zebrapaden ook strepen? Voelen we daar een nieuw project borrelen??
Ja hoor, we hebben beslist om vanaf maandag na de vakantie een streepjesproject te starten.
BELANGRIJKE NOOT:
- Na de vakantie gaat ons nieuw project van start. Breng gerust dingen mee die we kunnen gebruiken!
- Mogen wij nog eens vriendelijk vragen om op tijd de klas binnen te komen? Het kringmoment begint om 8u45 stipt.
Wat een leuke week hadden we weer! We leerden weer veel bij en zijn nu bijna rond met de aardappel! Wauw, een liefdesaardappel! Contractwerk van de voorbije week was met de online contractkaarten! Joehoe! We tikken ons symbooltje aan en kiezen een knapje uit, nadien evalueren we ons werkje. Zo gaat het tewerk: REKENKNAP We tekenden groepjes aardappelen per twee of per drie op de tafel. We leerden eerder al de groei van een aardappelplant, deze week kleefden we die in de juiste volgorde op. We sorteerden alle aardappelen volgens bepaalde kenmerken. We leerden wat plus en min betekent. We voerden dit uit met echte aardappelen en noteerden wat we zagen. We knipten frietjes tot het gewenste aantal. Of we legden plusblokfrietjes bij het gevraagde aantal. Welke aardappel weegt meest? Kunnen we verschillende aardappelen evenveel laten wegen? We gooiden met de kleuren- en cijferdobbelsteen. Daarna kleurden we het juiste aantal bolletjes in het ge...
☀ 🌷☀ Hier zijn we dan, met de laatste blog van dit schooljaar. We genoten van de activiteiten, het spelen en sloten af met een zonnige week! Deze week werkten we voornamelijk klasoverschrijdend. De blog is dan ook voornamelijk met foto's in een linkje van gezamenlijke momenten. Maandag speelden we buiten met water. We gooiden met een spons naar elkaar, schilderden met stoepkrijt en water, konden stoeltjes afwassen, spelen met potjes en gietertjes enz, ... https://photos.app.goo.gl/ZZvbuL1gzyZi56VG7 Dinsdag luisterden we naar een verhaal, knutselden we waaiertjes, speelden we ...
De laatste projectweek zit erop. We hadden het ziekenhuisbed van Seppe's mama in de klas en daar werd veel rollenspel in gespeeld! Dikke merci Nel om dit mogelijk te maken! Het werd de afdeling kindergeneeskunde! De knapjes deze week: TAALKNAP De delen van het lichaam in woordjes naleggen. De letters in de longen op de juiste plaats leggen. REKENKNAP De laboflesjes opkleven van leeg naar vol. We kleurden de spuitjes tot aan de streep. We telden nadien de streepjes. We verbonden de pleisters met elkaar. BEWEEGKNAP: Dokter kleurenmonster inkleuren volgens legende. We hingen de delen van het skelet aan elkaar met splitpennen. We tekenden een mannetje adhv een dobbelspel. BEELDKNAP: We bekeken ons gezicht in de spiegel en tekenden na. We kleefden onze organen op de juiste plaats. We knutselden een oog . De meiden hadden het idee om het oog wat te schminken zoals de mama's. TOP! Wie wou, kon een skelet maken op papier. We speelden een darmenspel. Wie laat als eerste een protje? hi...
Reacties
Een reactie posten