Project: wat komt er allemaal kijken bij een brandoefening? Einde!

 

Zoals jullie al wisten kreeg onze school deze week doorlichting van de inspectie. We hadden verschillende gesprekken waarin we onze werking uitlegden en er werd ook uitgebreid geobserveerd. 
We kunnen met veel trots meedelen dat we een mooie beoordeling kregen voor de volledige school!



Dit was de laatste week van ons brandweerproject. 

De knapjes bij Cleo deze week op maandag, dinsdag en woensdag:

REKENKNAP:

Ruimtebegrippen/plaatsbepaling oefenen,  letters en cijfers van elkaar onderscheiden, spelletje kledingstukken verzamelen.














TAALKNAP/
Situaties van de brandweer naspelen met playmobil, situaties inschatten als dreigend of niet dreigend in de spreekmuur, een verhaal zelf aanvullen.










BEWEEGKNAP:

vlammen omver blazen met pompje, DOCrobot rondbewegen op de mat van punt A naar Z, de brandslangen (schoenveters) door een doolhof halen, brandslangen rollen en op afbeelding leggen.















Beeldknap en samenknap deze week bij Amber.

BEELDKNAP

We hadden veel werk bij het maken van onze kazerne. Onze schoendoos afmeten, gemeten stukken uitknippen en een grote kleurplaat inkleuren.







Waar is er brand in het huis? We tekenden de brandweer om zo de brand in het huis te blussen.



SAMENKNAP

Wie kan het snelst de brandweerslang maken en de brand blussen?



Wie komt het eerst aan bovenaan de ladder om de brand te blussen? 


We gingen samen op zoek in de klas naar deze pictogrammen.







We speelden een bordspel, wie verzamelt het snelst alle afgebeelde voorwerpen. 



We genoten nog van de leuke speelhoeken.



Nog wat foto's van de vrije speelmomenten in de namiddag.




















Voor de muziekkring kregen we bezoek van Tuur en Loeka van de zonnebloemen (L2) met hun eigen instrument.

Tuur kwam wat uitleg geven over zijn elektrische gitaar.



Loeka speelde trots op zijn klarinet!




Ons eindproduct vond plaats op woensdagvoormiddag... een echte brandoefening op school. 
Spannend!!!






 Is iedereen aanwezig???Ja?? Oef! 


Donderdag was het aan Martha om zich voor te stellen tijdens de kring.
Ze vertelde ons dat ze heel graag speelt met poppen en graag zingt door haar nieuwe micro. Dit liet ze ons ook horen natuurlijk. Ze vertelde ons meer over wie er bij haar woont en dat ze graag op reis gaan. 


De derde kleuters hadden kletspotkring:

Namiddagactiviteit bij Cleo:
Krassende wasco's en brandweermannetje.








Bij Romanie werd er schrijfdans gedaan.










Donderdag en vrijdag werden er nog wat doelen verder afgewerkt en sloten we de week af met een tevreden terugblik op de week. 





Vrijdag kwamen de primula's lang. We speelden een raadspelletje, de primula's beelden een situatie, emotie of beroep uit en de kinderen proberen te raden.





Vrijdag was er gevoelsnkring waar we situaties beschreven op de prenten. 





Op het einde van een project hoort natuurlijk een eindevaluatie. 
Dit deden we vrijdagnamiddag.






Volgende week:

☝Zaterdag kunnen jullie genieten van de Bloeiontbijtjes! Allen dank om zoveel te bestellen. 🙏
☝Maandag gaan we alle werkjes verzamelen en mee geven naar huis. We missen nog heel wat werkjes zakken, graag maandag meebrengen naar school.
☝Donderdag is onze Bloeidag waarbij alle kinderen van de hele school in bloemen verkleed mogen komen. We gaan een hele dag rond alle talenten werken. 




Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe wordt een aardappel een frietje? week 3

Laatste schoolweek!

Project: Welke dokters vinden we in een ziekenhuis? Eindweek